HTML

Lehet Más a Politika Szombathely

Fenntartható fejlődés, szociális igazságosság, részvételi demokrácia, kisközösségek és civilek védelme Szombathelyen

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

LMP Szombathely Facebook hírfolyam

LMP Twitter

LMP Szombathelyi Szervezete a Facebookon

Horváth Zoltán önkormányzati képviselő a Facebookon

Friss topikok

BeszámolóSzombathely Megyei Jogú Város Közgyűlésének 2011. decemberi üléséről

2011.12.20. 14:44 szepujvilag

A szombathelyi képviselőtestület 2011. december 15-én tartotta havi ülését.

Napirenden kívül szót kérve megemlékeztem a minden év december 18-án tartandó kisebbségek napjáról. Felszólalásomban hangsúlyoztam a nemzetiségi kisebbségi kultúrák szerepének fontosságát. Méltattam a Szombathely működő cigány, horvát, német és szlovén kisebbségi önkormányzatokat és szóltam az egykor Vasvármegyéhez tartozó, határon túlra került településeken élő magyar kisebbség támogatásának fontosságáról is.

Az előző közgyűlés óta eltelt fontosabb eseményekről szóló napirend előtti pontnál jeleztem, hogy egy fontos találkozó kimaradt a beszámolóból: dr. Puskás Tivadar fogadta Tibola Imrét és dr. Széll Kálmánt, akik egy 800 aláírással ellátott kezdeményezést nyújtottak át városunk polgármesterének, mely a Fő tér átnevezését kezdeményezi Szentháromság térre. Kiemeltem, hogy az LMP örül minden állampolgári kezdeményezésnek, de a konkrét üggyel kapcsolatban akkor fejtem ki az álláspontunkat, ha majd a közgyűlés elé kerül. Viszont az üggyel kapcsolatban kérdeztem polgármester urat, hogy hogyhogy átvette az aláírásokat, amikor korábban az iskolájuk bezárása, vagy iskolájuk összevonása ellen tiltakozó középiskolások több mint 10 ezer aláírását nem vette át, sem a helyi egyetemisták, sem az állatmenhelyért küzdő állatvédők több százas aláírását. Mint felszólalásomban mondtam, pár hónapja még azt vallotta a polgármester, hogy az aláírások átvétele postási feladat. Mint kifejtettem az ország jelenlegi helyzetét elnézve lesznek még olyan aláírások, amelyeket Puskás Tivadarnak címeznek, érdeklődtem, hogy milyen technikát alkalmazzanak azok akik azt szeretnék, hogy ezt át is vegye. Puskás Tivadar válaszában elmondta, hogy jövő év elején fogja valószínűleg a közgyűlés tárgyalni a Fő tér átnevezését.

Második felszólalásomban csatlakoztam Lendvai Ferenc fideszes képviselő kezdeményezéséhez, mely szerint a következő évtől kezdődően minden hónapban legyen szemétszedő akció a városban, amelyen részt vehetnének a városi képviselők, valamint minden szombathelyi lakós.

Napirend előtt egy kérdést tettem fel dr. Tenkiné dr. Takács Mária tanácsnokasszonynak, illetve két interpellációt intéztem dr. Puskás Tivadar felé. Tanácsnokasszonyhoz intézett kérdésemben hangsúlyoztam, hogy idén, az önkéntesség európai évében több eredményt is elért a város az önkéntességgel kapcsolatban. Kérdésem arra irányult, hogy miként kívánja a városvezetés az eredményeket folytatni jövőre. A válaszban megtudtuk, hogy a Vas Megyei Önkéntes Centrum még 2012 tavaszáig működik Európai Unios pénzből és nemrég írtak ki egy újabb pályázatot is a témában, melyre városi intézmények is pályázhatnak.

Polgármester Úr felé elmondott első interpellációm arra vonatkozott, hogy az általa vezetett Idősügyi Tanács hányszor ülésezett jelen ciklusban, mikor tartotta utolsó ülését és mikor fog legközelebb ülésezni. A válaszban Puskás Tivadar elismerte, hogy eddig még nem hívta össze a Tanácsot egyszer sem, ám még decemberben a két ünnep között össze fog ülni a testület. A választ megköszönve felhívtam a figyelmet arra, hogy a tanács több tagjának már lejárt a mandátuma.

Második interpellációmban a megszűntetett Szent-Györgyi Albert Középiskola sorsáról érdeklődtem. Az iskolabezáráskor az épület sorsáról nem esett szó. Jelenleg a tornatermét használják csupán sportegyesületek. Kérdésem arra vonatkozott, hogy van-e terve a városvezetésnek az épülettel, vagy a város üresen álló ingatlanainak sorát fogja szaporítani. Puskás Tivadar válaszában elmondta, hogy egyeztetéseket folytattak már a TISZK-el és mindenképpen hasznosítani fogják az épületet.

Az interpellációra vonatkozó szabályoktól eltérően a polgármester nem biztosított egyik esetben sem lehetőséget arra, hogy elfogadjam, vagy elutasítsam a válaszokat.

 

Az első napirendi pont a 2012-es költségvetési koncepció volt. A szavazásnál tartózkodtam. A közgyűlést megelőző bizottsági üléseken már elmondtam ugyanis, hogy mivel az országos költségvetés is borul nem tudható biztosan, hogy a beterjesztett koncepció tartható-e.

A fontosabb napirendi pontok között kiemelhető a helyi buszjáratok menetrendjének a megszavazása. Ezt már az előző közgyűlés sem fogadta el, most a városvezetés indítványára ismét eltolta a közgyűlés egy hónappal. A városvezetés arra kérte a Volánt, hogy úgy dolgozzák ki a menetrendet, hogy az a jelenlegi szolgáltatási szinthez képest 50%-al csökkenjen. Az indítványt nem fogadtam el, mert ezzel az a közösségi közlekedés leépítése kezdődik meg Szombathelyen.

A közgyűlés tárgyalta a GRENOR Hungária Energetikai Kft. által megvalósítani kívánt szilárd biomassza kiserőművet. A biomassza erőművel kapcsolatban már bizottsági ülésen is elmondtam, hogy az LMP támogatja az alternatív energiákat és a biomassza erőmű részben kiválthatja a fosszilis alapanyagokat, azonban aggasztó, hogy a cég nem folytat kommunikációt az érintett szentkirályi és bébic-telepi városrészeken a lakossággal. A közgyűlés napján Norvégiából Szombathelyre utazott a kft. anyacégének egyik képviselője, aki vállalta, hogy hamarosan bemutatja a közgyűlés számára azt a tervet, mely tartalmazza a lakossággal folytatott kommunikációnak a menetrendjét. Ezzel a feltétellel támogatható lett az előterjesztés.

A szociális témával foglalkozó 15. napirendi pontnál ellenzéki képviselőtársaimnál kezdeményeztem azt, hogy nyomjuk ki a jelenlétet igazoló gombot. A fontos napirendi pontnál ugyanis a fideszes képviselők, köztük az alpolgármesterek kezdtek kiszivárogni a teremből, így a határozatképesség csak az ellenzéki képviselőkkel volt meg. A figyelemfelhívónak szánt ellenzéki „akció” eredménnyel járt, hiszen a szavazásnál döntésképtelenné vált a közgyűlés, a folyosón beszélgető képviselőknek vissza kellett szaladni. Az ellenzéki akcióra reagálva Szakály Gábor, a Fidesz–KDNP frakcióvezetője elismerte, hogy a közgyűlési többség biztosítása a városvezető frakció feladata és képviselőtársai nevében elnézést kért azért, mert elhagyták a termet.

Fontos napirendi pont volt a településrendezési terv módosítása, melyet egy a zanati városrészt a Zanati úttal összekötő kerékpárút megvalósítása miatt kellett megváltoztatni. A Magyar Kerékpárosklub és a zanati közösséggel való egyeztetés során azonban arra az álláspontra jutottunk, hogy a kerékpárút rendkívül balesetveszélyes, átgondolatlan és rossz konstrukció az előterjesztett formában. A közgyűlésen is ezt az álláspontot képviseletem és határozottan felléptem a tervezet ellen. A közgyűlési többség ennek ellenére megszavazta az előterjesztést.

A közgyűlés megtárgyalta az idei testvérvárosi kapcsolatokról szóló beszámolót. A napirendi pont kapcsán felhívtam a figyelmet egy helytörténeti blogban nemrégiben közölt beszámolóra, mely szerint a szombathelyi képviselőtestület 1939-ben Kárpátalja visszacsatolásakor 5 falut testvértelepüléssé fogadott. Ezek: Ókemence, Nevicke, Unghuta, Felsődomonya és Alsódomonya. A közgyűlés ezeket a településeket nem tartja számon, pedig a helytörténeti leírást közlő szerző (Orbán Róbert) szerint az akkori döntés nem lett visszavonva. Kértem Szombathely Megyei Jogú Város jegyzőjét, hogy nézzen utána, hogy még érvényben van-e az akkori döntés, mert ha igen, akkor 5 újabb testvértelepüléssel vagyunk gazdagabbak.

Sürgősségi napirendi pontban tárgyalta a Közgyűlés a város és a megye által közösen fenntartott intézményekben való városi részesedésről szóló beszámolót. A Kulturális és Sport Bizottság rendkívüli ülésen, melyet közvetlenül a közgyűlés előtt tartottunk feltettem a felmerülő kérdéseket a napirendi ponttal kapcsolatban, így hozzászólásomban csak kijavítottam dr. Czeglédy Csabát az MSZP–SZTKE frakció vezetőjét, aki a Képtár Szinnyei Merse gyűjteményéről beszélt a Dési Huber István hagyatékra gondolva.

 

Szombathely, 2011. december 20.

 

Horváth Zoltán

önkormányzati képviselő, SZMJV

Lehet Más a Politika   

Szólj hozzá!

Címkék: beszámoló szombathely közgyűlés lmp horváth zoltán

A bejegyzés trackback címe:

https://lmpszombathely.blog.hu/api/trackback/id/tr103478290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása